Bijzondere ontmoetingen - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Jantine Dijkstra - WaarBenJij.nu Bijzondere ontmoetingen - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Jantine Dijkstra - WaarBenJij.nu

Bijzondere ontmoetingen

Door: Jantine

Blijf op de hoogte en volg Jantine

15 Mei 2016 | Verenigde Staten, Shreveport

Alweer twee dagen onderweg met onze camper.Een bakbeest dat één van de kleinere campers van de verhuurder was. In Texas is alles 'bigger', dus we hadden het kunnen weten.
Als we Dallas achter ons laten wordt de omgeving ruiger, intenser groen en rijden we langs verlaten landschappen, ranches en huisjes wat dorpen blijken te zijn.

Onderweg steekt er ineens een schildpad over die we kunnen ontwijken. Ik weet niet of hij de overkant heeft gehaald maar misschien dat hij op het goede moment op de goede plaats was, oftewel dat hij net niet werd overreden door de wielen van de enorme trucks die hier rond rijden en die zo in een film kunnen van stoere Amerikaanse mannen. Jack Nichelson in de film:"A few good man', dat soort types.

We rijden zuidwaarts richting New Orleans en stoppen op een plein voor een wit houten kerkje met een spitse toren. Als wij daar een paar minuten staan komt er een Pick Up aangereden, en informeert een vriendelijke man of wij mogelijk hulp nodig hebben. Hij blijkt de musicus van de kerk te zijn en we krijgen een heel verhaal van hoe de kerk al door zijn vader is gebouwd en dat hij de nieuwe kerk bouwde dat naast het witte elegante kerkje staat. Op een gegeven moment vertelt hij dat hij een dochter heeft gehad, enig kind, die een relatie met een foute man verbrak en daardoor door deze man werd doodgeschoten voordat hij ook zichzelf van het leven beroofde. Wat is die wapenwet in de VS toch 'killing'. We krijgen een cd van hem. Hij speelt ook in een combo. Western Music met een christelijke tint. Het eerste lied heeft hij voor zijn dochter geschreven en als wij wegrijden en de cd opzetten ontroert ons deze ontmoeting en de muziek.

Momenteel staan we in Shreveport, op een rustige KOA camping. Straks gaan we weer verder, richting het zuiden, richting Jazz.

• 15 Mei 2016 - 17:28

Zanting:

Kom net terug uit Utrecht en vind jullie mail. Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben. Je wist toch dat het een knots van een camper was want je wilde een bed laten liggen!
    Vanmiddag met Teun en Esther naar ziekenhuis geweest Ik had het idee dat het bezoek hem vermoeide. maar ik had natuurlijk weer ongelijk. Hij heeft nu andere antibiotica maar toch weer in capsule vorm. Ik heb veel support van buren en kerkgangers en kom deze week wel weer met de auto naar het ziekenhuis. Veel lieve mensen. Jongens geniet van je vakantie en heb niet te veel zorgen om de situatie hier. Het is jullie hardgrondig gegund. Morgen komt VIC die er gister avond ook was.
    Liefs van ons beiden mama

• 15 Mei 2016 - 19:39

Mama Olga:

Wat weer een gezellig verhaal en wat beleven jullie veel! Een heel fijne vakantie verder. Kus, mama Olga

• 16 Mei 2016 - 11:51

Henriette:

Lekker veel ruimte in de camper!
    Wat een bijzondere ontmoeting. In korte tijd hoor je veel prive zaken. Blijkbaar waren jullie een luisterend oor voor hem. Geniet van de natuur en van de jazz-muziek (wellicht?)